Superpepp!!

Jag vet inte vad det är... jag känner mig så himla pepp!! Pepp på allt, på att jag ska först jobba imorgon och sen måla bron hemma hela eftermiddagen, att det blir yran i helgen, att semestern nu är slut och tillsist att typ halva sommarlovet har gått. Allting känns så braaaa!!

Kl är snart halv ett jag ska kliva upp kl halv åtta imorgon.. men detta bekymrar mig inte alls. Jag kommer inte vara trött. :D
Jag och Julia hade lite kvalitets tid idag. Vi låg på daniljons stranden och snackade allvar och lite strunt. Vi badade också. Julia blev biten i tån av en fisk. HAHA!! Love u girl, har saknat dig och alla andra av mina vänner denna veckan. Utan zilla då som var med hela semestern. Fasst har inte träffat henne idag så jag saknar henne redan....
I helgen kommer som sagt höjdpunkten på hela sommaren. Yran! Behövs inte sägas mer.
Jag tror det är därför jag mår så tiptop.. Jag känner helt enkelt av atmosfären av denna himmelska händelse. Alla glada minnen från förra året kommer tillbaka och även fasst det inte är lika bra band i år som förra året ( The Ark<3) så tror jag att det kommer bli minst lika roligt. Nu ska jag tvinga mig i säng...
Hoppas bara vi blir hela gänget...

<3 till Zillas pappa som låter oss sova hos honom :D:D

".. Because ridicule is no shame
it's just a way to eclipse hate
it's just a way to put my back staright
it's just a way to remain sane..."

Näst sista semester dagen

Snart vänder vi fyra semester firare hemåt mot Jämtland. Det ska bli kul att träffa alla er söt ungar där hemma.

Idag så åkte vi först till Lidköping i en bil utan air-condition (Guds gåva till mänskligheten) där tittade vi på Göta kanal och lite mer bestämt själva slussarna. Detta var sådär lagom intressant så efter cirka tio minuter så började jag och Zilla spela kort istället. Sedan kl 13 så tog vi en liten fika i skuggan och efter det bar det iväg i en och en halv timma i den kvava och stekheta bilen fortfarande utan AC. Vi åkte till Vingåker och där åkte vi till något som hette Vingåkers Factory Outlet. Denna lilla guldgruva var full av härliga märkeskläder med reducerade priser. Där inhandlade jag två par jeans (Tack, mamma <3) ett par var Lee och de andra var något okänt,oläsligt märke. Sen köpte jag ett linne från Filippa K och ett par trosor. Även så hittade jag något jag länge velat ha ett par rosa sov shorts i 100% silke. Längtar redan tills jag ska sova. Det sista lilla "fyndet" var ett mint grönt linne från Tiger för endast 50 riksdaler!! Trevligt trevlig!! Zilla hittade också en massa fina saker! Vi hade roligt! Sen kom regnet och åskan dåvi åkte hem vilket bara var positivt.
Men det slutade då vi kom hemså jag och Zilla tog en liten promenad här i Skänninge med kameran i högsta hugg. Vi pallade äpplen och tog en massa flummiga kort. Sen gick vi till ett litet öppet trädgårds museum där vi åt hallon, krusbär och röda vinbär. Jag hade trevligt Zilla! <3
Dock skulle vi gå till Skänninges anstalt, sant det finns ett fängelse här där alla tunga kriminella Skänninge-bor sitter, har sett två av dem btw. Hur som haver så ville vi gå dit och kika lite men min superväg som gick genom långgräset och över järnvägen. Var inte så bra! För då skulle man gå över någons privat gård och där hade de plötsligt skärmat av. Så vi fick vända och ta oss igenom gräset igen. Sen gick vi till en bro och där hade vi ett litet dramatiskt ögonblick, ungefär så här lät det:

Z- Kolla det där ser ut precis som en spindel..
R- Vilket då??
Z-Det där gräset eller vad det nu är..
R- Ja va coooolt..
Z-....
R-Men vänta det ser ju ut som en klo..Det är ju en krabba...
Z-Iiiiiiiiiihhhh!!!
R-Iiiiiiiiiiiihhh!!

FInns en annan version av samma samtal på Zillas blogg.. Klicka här!
Jag har inte läst den..

Väldigt dramatiskt som sagt. Vi försökte fånga den lille krapp Sebastian på bild men lyckades inte. Jaja no sorrows.

På tisdag morgon ska jag vara tillbaka i Sikås. Jag längtar!! Lite töntigt men sant!

"I'm coming home I've done my time..." <3

Årets varmaste dag!

Idag började dagen med den längsta sovmorgonen under denna semester.  Vi sov till cirka halv tio :D.
Lyckliga ni som får sova hur länge ni vill. Sen gick jag, Z och Mams till torget här i Skänninge för där var det baklucks-loppmarknad. Det var inte vidare bra så vi drog vidare ner mot stranden. Där konstaterade vi att det var en väldigt varm dag och att det var varmare än då vi låg på stranden i förrgår.
Badet Väderkvarnsbacken var i stuk med Fyråbadet, alltså det var en konstgjord sjö med vatten som aldrig byts eller renas. Dock var det lite större an Fyråbadet. Alltså det var ett bad som inte är fritt från snuskiga djur. Vilket jag och Z märkte då vi satt på bryggan, då såg vi barn jaga rätt på dessa kryp. Som Lejon på savannen. De hade alla sina olika metoder; Vissa drog och slet i dem och stoppade sedan ner dem i hinkar och bar upp dem på land, medans andra la dem på en leksaks båt och drog runt runt i vattnet så att det äckliga lilla spindelkrypet antagligen blev alldeles sjösjukt.
Även fasst dessa ängla barn höll undan på ohyran så blev det inget bad för mig. Dock lite tant sim för Z.
Nu är det kväll och Z har hunnit spöa mig på både Chicago och 500, efter middagen, vilket betyder att jag är alldeles slut och inte kommer orka göra annat nu än att bara vila resten av kvällen!

Svettiga svett
           hälsningar från
                  svettiga Ronja
                        som svettas i
                             svett Skänninge
                                   efter årets varmaste
                                          SVETT DAG!!!

Borde kanske duscha??

Semester har tagit knäcken på mig!!

Efter att vi varit på gothia i en hel vecka så drog jag och zilla vidare på österuds familje semester-08. Den bar iväg till skänninge i östergötland där vi har hälsat på min kusin. Nu har hon dragit vidare på sin egen semster med sambon, ner till Öland. Vi fick även låna deras lägenhet resten av veckan vilket gör att jag har tillgång till en portabel mellan mig själv och resten av vägen. Alltså dator!! <3

Resan ner till semestermålet gick ganska bra, förutom de små störande petitesserna, en icke fungerande AC och att jag led av en för hög kroppstemperatur. Men nu är jag frisk som en nötkärna och lite semester anda har vi träffat på här i Skänninge. Idag har vi besökt en strand som var så lik en utomlands beach man kan komma. Fullsmockat med folk och otroligt varmt. Andra semesterutflykter vi ska göra är bl.a. besöka ett före detta mental sjukhus som numera är ett museum. Intressant värre! Dessutom ska vi besöka en Outlet affär full med kläder som ligger i närheten av Katrineholm! KUL!!

(eftersom min mobil är utan stret och jag glömde laddaren hemma så kommer här...)
..ett litet personligt meddelande till en person hemma i Jämtland:

Till dig som utan att meddela vederbörande startat en liten (hemlig?) blogg, som du drivit i.. (enligt min färdkamrat) cirkus en månad. DAMN U SALAZAR!!!!

Hoppas det regnar i jämtland..

puss

11 dagar senare...

Det har nu gått 11 dagar sedan jag skrev inlägget "11 dagar kvar tjejer"!
Vilket betyder alltsa att idag kl 24.00 rullar en buss full med fotbollsbrudar ut ur hammerdal och emot Göteborg!!
Jag har packat klart min väska och har en ryggsäck full med chips och natur-godis m.m. som jag ska äta hela natten.
Det kommer bli såååå kul.. och alla ni här hemma kommer inte att missa det eftersom det finns ett internet-café i närheten av där vi bor vilket betyder att jag kommer blogga större delen av veckan. (Jag känner redan nu att detta var ett löfte jag kanske inte kommer att hålla)

Idag var jag och zilla på norderön. Där var det Juliornas konfirmation. Det var så himla braa. Särskilt när alla konfirmander sjöng halelujah. Julle din solo-sång gav mig gåshud.. For real!!
En annan kul sak som hände och som hade med munnen att göra var att Linda min darling var på dunder idag och åkte virvelvinden. Detta hade ju varit jätte bra om hon inte hade spytt i karusellen!! Hahahahahaha!! Tänk på det nästa gång ni blir sugna på att åka lite virvelvind på ett kringresande tivoli!

Mina älskade kompisar, det är ni som gör mitt liv så roligt! <3<3

Ska gå ner och ta mig en kopp te... för det kanske inte blir så mycket te-drickande den kommande veckan.
xoxo

Hos Agyness... igen!

Jag sitter och filosoferar hos Agyness. Mina tanke-diplomater, Nathalie och Linda sitter vid min sida och vi filosoferar och undrar om uppkomsten till olika människors beteende. Rent hypotetiskt: Pojkar i vårann egen ålder som kommer inrusande i huset och vrider på kranen i badkaret. Sedan hoppar i, och må jag understryka att dessa pojkar inte bor i badkarets hus. Sen har vi värdinnan som häller i en knapp flaska hand tvål över dessa badare. alltså: varför?
Åh nu orkar vi inte studera homo sapiens något mer.
Så vi avrundar där....

En hiss                            En diss         (enligt Nathalie och Linda)